ข้ามไปที่เนื้อหาหลัก

Participatory management: an opportunity for human resources in education

 The present paper refines the participatory management (PM) concept in educational organization by adopting a multidimensional approach. The author examined simultaneously fifteen components of Participatory management namely: 1-Trust 2- Decision making 3- Team work 4- Share power 5- Motivation 6- Communication 7- Involvement 8- Collaboration 9- Democracy 10- transparency 11- Innovation 12- Respect 13- Problem solving 14- Identify common goal15- qualitarian.The data were obtained from a sample of 903 Iranian female teachers. The results indicate, there is significant relationship between all of components of participatory management. This study suggests the application of the fifteen components of Participatory management for achieving suitable strategy to plan for logical use of the human resource in educational organization.

เอกสารนี้กลั่นกรองแนวคิดการจัดการแบบมีส่วนร่วม (PM) ในองค์กรการศึกษาโดยนำเอาหลายมิติมาใช้เข้าใกล้. ผู้เขียนตรวจสอบองค์ประกอบของการจัดการแบบมีส่วนร่วม 15 อย่างพร้อมกัน ได้แก่ 1-Trust 2- Decisionทำให้ 3- การทำงานเป็นทีม 4- แบ่งปันอำนาจ 5- แรงจูงใจ 6- การสื่อสาร 7- การมีส่วนร่วม 8- ความร่วมมือ 9- ประชาธิปไตย 10-ความโปร่งใส 11- นวัตกรรม 12- การเคารพ 13- การแก้ปัญหา 14- ระบุเป้าหมายร่วมกัน15- เชิงคุณภาพ ข้อมูลได้มาจากตัวอย่างครูหญิงชาวอิหร่าน 903 คน ผลการวิจัยพบว่ามีความสัมพันธ์ที่สำคัญระหว่างส่วนประกอบทั้งหมดของการจัดการแบบมีส่วนร่วม การศึกษานี้เสนอแนะการประยุกต์ใช้องค์ประกอบสิบห้าประการของการจัดการแบบมีส่วนร่วมสำหรับบรรลุกลยุทธ์ที่เหมาะสมในการวางแผนการใช้ทรัพยากรมนุษย์อย่างมีเหตุผลในองค์กรการศึกษา


Reihaneh Shagholia , Sufean Hussin (2009) Participatory management: an opportunity for human resources in education. Procedia - Social and Behavioral Sciences 1(1):1939-1943


https://www.researchgate.net/publication/240448168_Participatory_management_an_opportunity_for_human_resources_in_education

ความคิดเห็น