ข้ามไปที่เนื้อหาหลัก

The Result of Developing Secondary School Students' Public Conscience through Process-Knowledge Management in Thailand

 This research uses Mixed-Methodology applied research and development together with participatory action research. The model is appropriate for the context environment. The participants were able to complete the learning activities in participatory forms of knowledge management, using the following five-step model: 1) Knowledge Identification, 2) Knowledge Creation, 3) Knowledge Preservation, 4) Knowledge Sharing, and 5) Knowledge Application. Action research involved 7 main activities down to the operating activities, thus developing public participation in 15 sub-activities.

งานวิจัยนี้ใช้การวิจัยและพัฒนาประยุกต์วิธีผสมร่วมกับการวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วม โมเดลนี้เหมาะสมกับสภาพแวดล้อมบริบท ผู้เข้าร่วมสามารถทำกิจกรรมการเรียนรู้ในรูปแบบมีส่วนร่วมของการจัดการความรู้ โดยใช้รูปแบบ 5 ขั้นตอน ได้แก่ 1) การระบุความรู้ 2) การสร้างความรู้ 3) การเก็บรักษาความรู้ 4) การแบ่งปันความรู้ และ 5) การประยุกต์ความรู้ การวิจัยเชิงปฏิบัติการประกอบด้วยกิจกรรมหลัก 7 กิจกรรม ไปจนถึงกิจกรรมการดำเนินงาน จึงเป็นการพัฒนาการมีส่วนร่วมของประชาชนในกิจกรรมย่อย 15 กิจกรรม

Homsin, Nawattakorn; Chantarasombat, Chalard; Yeamsang, Theerawatta (2015) The Result of Developing Secondary School Students' Public Conscience through Process-Knowledge Management in Thailand. International Education Studies, v8 n7 p240-249


https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1070801.pdf

ความคิดเห็น